Thursday, August 6, 2009

bukan itu yg memalukan...

hye blogku yg terchenta...bertemu lg kita di ruangan mengarottt...trimea je la yg ko punya tuan yg sengal...kih kih kih...

adkh itu memalukan....???? tidak...sesungguhnya kita berusaha..tp ......memalukan gakkk...!!!

alkesahnyer bermula begini...aku telah masuk satu pertandingn yg di luar bidangku...(sebenarnya aku x dok bidang pown...) tp yg menjadi satu hal besar ini adlh memang di luar bidangku...so, bile tibe masanya...aku pon telah memalukan diri sendiri...pas cobaan itu..aku mendapat mesej pertama:
"...Asma' thniah sbb tlh mencbe, i2 yg penting...A. F....i pun kim slam, dia ckp bgus r 2 krn mencbe.."
kah kah...titik i mata aku bc mesej tu...x tau pasai apa la plok..malu@ trharu.. sob sob..
pesanan yg trima mlm soknyer...
"k.asma', Che H..... ada tnya sal k.asma mlm td..dye tnye sape dak pempuan yg masuk pertndgn tu..tp i.. x betau la nm k.asma'. tkut k.asma malu.. pastu dye ckp lg dye tu lawaklaa..selamba je..."

atoiii....asma' asma'...pe ni???
wak sumer w/pun anda x bc blog ni tp ini sbnrnya ap yg terjadi...sy x ready masuk pertndingn tu sebenarnya..dan sy start menghafal ptg isnin tu sdgkn selasa mlm tu da brtnding..dlm masa sesingkt tu, sy kn hafal as-saf, al-jumuah, al-mulk, al-sajadah, al-insan yasin dan fatihah. yg ada lam kepala otak al-mulk jer..tp soklan tu sy x dpt..dpt plok al-insan, mmg x buka pon surah tu..terima ksih buat juri, ust zawawi, ust aziz, tukang bc soklan dan tukang chek (sori, sy x tau nm anda..hehe) sbb sudi luangkan masa dgr saya mengarut mlm tu...

ya Illahi..ampun maaf hambamu ini pohon kerna telah merosakkan QalamMu itu..aku mohon pdMu ya Allah..jadikanlah al-Quran sebagai jantung dlm hatiku dan setiap apa yg aku lakukan bersandarkan padanya...
buat rakan2 dan tukang tasmikku, kerun, nina, aja..itu saja yg terbaik k.asma dpt lakukan..thn dpn kite masuk ramai2 ek...buat yg dtg menonton, k.no, hasanah, mira dan warga krm, terima kasih...sokongan anda itulah yg menguatkan hatiku ini..
buat along dan aja, disebabkan anda x berpeluang masuk la, k.asma leh masuk pertandingn ni..hingga saat ini, hati ini tidak menyesal malah terasa sgt bersyukur...
dan buat adik2 PEKA yatim, anda mencetuskan inspirasi buat akak...

3 comments:

rindu madinah said...

aku xrase benda tu yg memalukan..
mu ptt berbangga krn mu berani mencuba utk melakukan sesuatu yg baik..dan..semoga nnt mu ttp akan teruskan hafal surah2 al-quran walaupun ianya bukan utk bertanding...
aku ttp menyesal dlm seumur hidup aku sbb dlu aku jahil,xtau psl wlupn kita uzur,kita ttp blh masuk tanding dgn syarat kita dh hafal ayat2 tu...aku rase nyesal sgt bile name aku dpanggil kt pentas tp org lain yg amik sijil..

esty honyiest said...

wahai sahabat..wahai teman...cerita itu mungkin boleh diulang..dan wataknya kali ni adlh mu..
pasni klu ada peluang, cubalah..mesti terbaikk punya..!!

Knina said...

hakhakhak...sungguh lucu member aku hok nih... ^,6

bakpo gak nok malu kak asma' wehhhhhhhhhhhh????

kak asma' masok wakil kelas tu pon kiro mujo sgt lar...
next year masuk pulok dehhh.... huhu