Monday, May 25, 2009

RM 2.50 & RM 3.50

ape nilai ni sebenarnya??? bererti x bg sesape yg membaca blog ni....hr ni sedikit kemarahanku meletop kerana nilai ni...salah aku...aku reda..tp x de timbang tara..itu yg x brapa nk puas hati..

aku buknlah pengunjung tetap library indah di cn..tp dye punya denda yg nek dr 10sen ke 50 sen tu tau laaa...aku x tau dye punya mtlmt apa nekkan harga sampai 4 x ganda tu...aku pernah dgr satu ayt dr seorang senior...

"bila kita memberi...orang menerima..satu hari..kita yg akan menrima juga.."

hr ni aku anta buku..lewatnya 5 hari..so RM 2.50..5 hr tu termasuk hr cuti..aku ckp kt dye..kurangkanlah pd hr cuti tu..dye kata xleh..kite wak peraturan u diikuti..so..ikotlaa..yup..aku ngaku aku salah..hr tu aku da p libry anta buku..tp tersilap anta..aku p anta buku yg date dye lmbt lg..sbnrnya nk anta buku ni..aku cuba mintak timbang tara dr akk tu..tp ayt2 mengguris hati diterima..uhuk uhuk uhuk..

bukan mengutuk tmpt aku bljr..nilai yg aku dpt dr buku tu sgt berharga dr rm2.50 tu..ilmu yg aku dpt tu dr kecik lg aku tertanya2..dgn sbb buku..segala persoalanku terjawab..
tp bg aku kn ada timbang taranya..aku pernah lewat anta buku kt libry kg.raja..kt ctu..lau lewat 10sen sehari..aku lewat dkt 2 minggu..2 buah buku plok tu..p anta..dye kata x kn byr..yg tu terlalu bermurah hati..aku plok jd rasa besalah...pastu pinjam lg...lewat lg antanya..lam 13 hari asenyer...pttnya 1.30 la kan..kn singgit jer..kwn aku lewat ntah brp minggu..kn pon singgit jer..itu yg aku maksudkan dgn timbang tara...libry kt uitm arau dl pon best..da r sistematik..denda pon 10 sen sehari jer..leh pinjam sampai 8 buku..klu lewat..hr minggu x dikira..pastu lau tgok kt libry uitm arau tu..sgt byk buku yg didermakan oleh senior2..lbry tu x yah bl buku pon x pe..tau je la..buku rujukan kt u..paling murah aku beli 60 hengget..bukan nk menunjuk..tp sebabkan timbang tara lbry situ..bile aku kuar pon..aku letak jer buku2 aku yg tebal2 menggila tu kt libry..senang kire..kwn aku pon mcm tu..lau x..bg jer kt junior2..free jer..tu la..bile kita memberi..org menrima..satu hr nanti..org juga akn menrima..bnda tu akn jd budaya u semua org x kire laki @ pempuan..lau bab buku ni..xyah berkira sgt..itu kire wakaf yg paling senang..ye r..nk bg tanah..bukannya ad pon..
kdg2..disebabkan timbang tara tu lah yg membuatkan ramai org mengunjungi libry..ni..nk pinjam buku pon tkut..sdgkn kite nk guna buku tu..ye la...kite pon bz..pyh nk anta buku ikot time..nk denda tu ok la..mmg ptt..

aku jd berkira sbb ni da ujung sem..mmg da xde duwet ..sesok jerih ni...gipon kite x p kelas..sush nk anta buku ikot time..

cerita 3.50 plok..org kata sudah jatuh ditimpa tgga..p cafe..xde lauk plok..mmg x de pape r..yg ada hnya sisa2 je..aku pon amikla nasi n tulang2 kepala ikan..bile p byr..dye kate 3.50..aku mmg hangin satu bdn la..td da 2.50..da r xm xleh jwb..sumbak sero abih lubang keimanan aku...dgn penuh ramah tamahnya..aku pon ckp la kt mak cik tu...tulang ikan je ni..da x de pape pon..dye ckp ikan tu mahal..ikan besar..mslhnya klu aku dpt ikan besr x pe..ni tulang ikan..dye pon kurangkan 50 sen..huh..tu byrn kt libry lewat sehari tu..aku pon byr la..rm 3..nasi keras besama tulang ikan..bile mkn..tetibe x lalu plok..tp..demi 3 hengget yg bagiku sgt bernilai tu..aku habiskan dgn penuh sadisnya..abih mkn..sungguh..aku rasa loya..tidakkk!!!!!!!!!!!! jgn lah muntah..3 hengget ni...aku da r slalu muntah lepas mkn..mmg membazir la..tp x ni tolong la jgn..!!!aku rayu padamu wahai si pewottt..jgn la muntahkan balik..aku balik bilik..cpt2 aku tido...demi menyelamatkan 3 henggetku..seb bek ngantuk dtg tepat pd masanya..aku pon terlena dlm keadaan menahan muntah..semuanya demi menyelamatkn 3 hengget..bile aku bgn..aku tulis blog ni..
nasib ko la blog..sape soh jd blg aku..terimalah rasa hati ini w/pun pd hakikatnya aku bersalah...
moral..pasni jgn anta buku lewat..lau nk mkn tu..xyah amik tulang2 ikan tu..amek jer byk2..mahal pon puah hati...!!!

3 comments:

rindu madinah said...

rm 2.50: sape suh mu tak g ata buku tu nyo..pade muko..tu la.. len kali ngorat la ore library tuh, sure dia wi free jah
rm3.50: sape suh mu amik tulang skali, acu amik nasik jah, sure byr rm1 jah..

abdullah said...

salam ziarah.. cite menarik. hahah

esty honyiest said...

sedakkk la mu kecek farah..mu x kenooo..huh...