Monday, May 18, 2009

usrah..KRM

aku tulis blog ni saat tensen bc falsafah pendidikan malaysia..serabuk otak weh!!!! sok da stat final..pastu 26 da leh balik...x sabanya...(huh..padahal tiap2 mggu balik..hikhihkhik..aku rindu sama mama kesayanganku..rindu sama lisa n adek yg ngada2 tu..huk huk..rindu sama pokok bunga aku yg kehausan..seb bek x bela kambing..lau x..mati x mkn la kambing aku...nntilaaa..akan tiba..satu hari aku nk bela kambing 10 ekor..hukhukhuk...x pon itik..kalahkan aym kampung ma yg bersepah tu...yahoooo...!!!!!!!!! :-) )

terimalah..sedikit bingkisan drku u sepanjang menyertai KRM:


hehe...

sepanjang menjadi ahli KRM ini, byk input yg aku dapat terutama semasa menghadiri usrah..usrah pertamaku adalah bermula dr akhir sem lepas..naqibahnya aini dan liya..

masuk sem ni, kami dibahagikan kpd kump usrah lain pula..aku dibawah pengawasan k.syida..aku pggil dia k.syida..padahal aku lg tua dr dia..sbbnya..sbg tnda hormatku kpd dia sbg naqibah dan seniorku..suka aku dgr kalimat drnya..terkesan di hatiku yg keras batu ni..huhu.. dgn k.syida, aku kn bentang sal surah al-kafirun..klu aku x bentang, ntah sampai bila pon aku x tau sal surah ni..btol2 mendidik jiwa..hehehe...tenkiu u seluruh warga usrah..

lepastu berlaku sedikit rombakan..aku masuk usrah bwh sakinah plok..best jugak..dlm kump ni ramai yg junior..x kesa laa..janji sronok dan byk input yg dpt..cn, aku kn ditugaskan tajuk sirah..aku pon bercerita la dgn smgtnya sal fatimah az-zahra' dan kisah yg paling aku suka..jeng jeng..nabi Musa dan nabi Khidir la..sape lg...amek mn yg ada lam kepala jer..hehehe..hari ahd lepas kami mkn2 kt cafe...sambil dgr aku bercerita kisah nabi Musa..tinggal lagi sekali je usrah u sem ni..sabtu mlm ahd ni..pastu sem dpn daa...moga Allah sentiasa memberkahi kehidupan kami..

(nilah warga usrahku..masing2 ngn kesumbatan yg tersedia rapi lam diri masing2...huk huk huk..)

rombakan lam KRM terus berlaku..rauhan n Qudus da letak jawatan..yg nek dak batch aku..kelas aku lg..cerap jd pengerusi dan fifi jd neb pengerusi..fifi tu kelas ks 2..x kesa la..tp mlm rombakan tu..ucapan mantannya sgt terkesan..kata rauhan..islam itu membulat..zaman skang da x de ukuran..ukuran kita hnya Rasulullah..para sahabat..tabi' tab'ie..skang jgn jadikan artis ukuran kita..Islam itu membulat..ditegaskan lagi sekali..!! pjg ucapannya..dye siap pesan, sape yg x de masa leh mintak diri..huhu..dye ckp slamba jer..tp menusuk sih..ke dalam hati batu aku ni laa..huhu...tenkiu u sumer..

aku plok br abih bc novel ayt2 cinta..time nk exam ni la mcm2..nk bc novel la..nk men futsal la..sumbak molek..ntah pape la asma' ni..bela kambing la..itik la..huhu...;-) lam novel tu betapa kuatnya hati insan yg bernama Fahri dijelaskan dgn terperinci sekali..sgt menginsafkan..aku..aisya ker????kah kah kah...;-P

so...jadilah yg terbaik..berusaha u berubah asma'..!!hehe..selalu tulih gitu...tp x wak pape pon...xpe..niat da ada..yg penting mulakan langkah..huk..huk huk..sedapkan ati sendiri...serabuk weh falsafah ni!!!hafal yg tu..yg ni x igt...!!abih rosak blog aku yg da sekian kali rosaknyerrrrr.... babai~~~~~

6 comments:

rindu madinah said...

insaf aku baca blog mu ni mak...
byk berubah dh saim aku neh.. alhamdulillah..semoga aku turut menjejaki gerak langkahmu itu..huhu
teringat plk mase duk maahad dulu..sampai notis kt aku dr naqibah sbb aku tak pernah hadir usrah..eh, silap..pernah skali mase taaruf..hehehehe
good luck exam ye asma@aisya..hehe

rindu madinah said...

aku dh type pjg sakni..tp tak keluar plk komen aku neh.. so aku kena type lg skali...

bismillahirrahmanirrahim..
insaf aku bc blog mu asma..
byk dh perubahan mu loni.. transformasi sejak msk KRM..alhamdulillah..
smoga aku turut menjejaki langkahmu asma..amin...teringat plk time aku kt maahad dlu.. dpt notis dr naqibah sbb tak pernah dtg usrah..eh..silap..pernah pegi skali time taaruf..hehehe
good luck exam ye cikgu asma@aisya..

esty honyiest said...

tubik weh komen mu...setia mu membaca blog aku..mekaceh kawanku...
aku masih seperti dulu la...xde pe yg berubah..
still tersumbat dan giler2..
masih lam proses membaiki akhlakku yg buruk ni...lamo doh bekki...x jadi2 lg juruhnyo...
xm stakat ni ok w/pun byk hok sumbak..sok ad lg..doakan aku erk..!!

rindu madinah said...

la...tubik 2kali rupanya..
hehehe naka plop rase baca yg aku tulis tu hampir sama..hehehe
aku menyokong dari belakang..

extreme perception said...

bgus3x,,
ado doh gayo sore cikgu 2...
hrp2 lmo2 jd koho baek..
lonie pon bleh kiro la baek kot..
hahahaha...

abe lani nikoh doh ke??
gno?? bereh??

esty honyiest said...

mekaceh extreme...haha...
abe lasni nikoh doh..bereh blako...guano tnyo??ade dgr citer menarek kooo???