Wednesday, August 11, 2010

akukah yang bersalah...??

berhari hari aku cuba menahan diri dari mengalirkan air mata..namun saat jari jemariku galak menari di atas keyboard ni..segalak itulah mataku menitiskan air mata..titisan pertama pada hari pertama Ramadan..sayu aku mendengar suara imam di surau..aku terasa bebas saat ini..bermain dgn perasaan sendiri...romateku ke surau..menunaikan kewajipannya sebagai seorang hamba..Isyak dan terawih..moga setiap usahanya bernilai di sisi Allah...



ya Allah..aku tahu, semuanya mungkin dari kesilapanku..aku sudah cuba berfikiran positif..aku cuba sedaya usahaku..tapi Kau yang memegang hati-hati mereka..Kau juga yang memegang hatiku..Kau sudah beri mereka selangkah..Kau berilah mereka lagi selangkah..Kau sedang mendugaku Ya Allah..aku terima cubaan ini..tapi Kau jangan uji mereka dengan menarik balik langkah pertama yang Kau berikan..Ya Allah...beri mereka peluang untuk mereka juga dekat padamu..ya Allah...Kau yg memegang hati mereka..jangan Kau bolak balikkan hati mereka setelah Kau beri Hidayah pada mereka..



Ya Allah..andainya aku yang bersalah..Kau hukumlah aku..jangan Kau hukum mereka yang tidak tahu apa-apa mengenai perjuangan ini...dan bilamana Kau beri aku hukuman terhadap dosaku ini, Kau berilah kekuatan untuk aku menempuhinya dengan penuh tega...Ya Allah, ini jalan yang Kau sediakan untuk aku..dan Kau sudah janjikan dengan banyak cabarannya..mungkin ini hanya sebesar zarah cubaan yang Kau datangkan kepadaku..



aku redha Ya Allah...aku redha..tapi beri aku kekuatan ya Allah..Kau ampunkan dosa2 ku..jangan Kau hijabkan mereka untuk mendapat tempat di sisiMu kerana dosa yang aku lakukan..ya Allah..jujur dari hati ini..dan Kau lebih mengetahuinya..air mata yang gugur ini keranaMu ya Allah...kerna aku terlalu mencintaiMu..Kau jangan hanya memilihku untuk memberi cintaku ini padaM..aku mohon Ya Allah..jadikan mereka juga antara yang terpilih untuk meletakkan cinta mereka padaMu.



terima kasih blog..kau hadir sebagai satu tempat untuk aku meluahkan segalanya...jika tercipta mereka untukku..satukanlah hati kami dalam jalan rangka mencari keredhaanMu..

1 comment:

rindu madinah said...

dh lame aku xberblogger... tiba2 terbukak hati nk bukak blog mu... apakah maksudmu teman..?? byk molek hok tersirat dr tersurat...