Saturday, June 26, 2010

lepas ni....??

sok aku akan kembali ke daerah besut..menunaikan kewajipanku sebagai seorang pelajar..namun demi tanggungjawab itu, aku perlu mengabaikan tanggungjawabku sebagai seorang anak..nenekku masih terlantar sakit..mak sdare aku yang dok kuala krai balik cn..masuk hari ni da dua hari dye dok cn..every night nenek sdare aku tdo cn..mak sdare sabit aku pon tdo cn..bimbang takut papae jadi ngah malam..tiap2 hari mak sdare aku yang aku pggil mok cik mai..padahal seminggu 3 kali suaminya perlu g klinik cuci buah pinggang..nk uruskan suami yg sakit..mak yg sakit..semuanya punyai tanggungjawab..cuma satu yg aku risau..bile aku dan kakakku kembali ke tmpt pengajian masing2..sape yg nk tolong my bunda..
hari ni, dari pg aku cuci cawan, pinggang mangkuk, buat air..sdara mara kami sgt ramai..x putus dtg..dr segenap ceruk..tambah2, rumahku sgt dekat dgn masjid..ptg jumaat ada baca kitab dr ust mail pondok lubuk tapah..pg sabtu ada baca kitab oleh wakil rakyat adun tendong (ust. mad) yg dok tepi umah aku ni jek..setiap mlm selasa n rabu ada baca kitab gak oleh tok imam dan ust mad tu..so..setiap kali orang nk g masjid, singgah lu umah aku..jenguk nenek..balik masjid x yah ckp la..mmg sgt la ramai..org yg dtg masjid dr segenap ceruk..klu da kebetulan sdara..bau2 bacang pon dtg..ble dgr org tua sakit..

setiap tetamu yg dtg itu membawa rezeki..dan kite sbg tuan rumah perlu melayan tetamu..pernah mak aku cter..ust mail ckp, klu org sakit, kite tuan rumah x pyh buat air untuk tetamu..sekadar layan selayaknya..sbb tkut org sakit terliur..dye nk makan dan minum x leh..tp nenek aku tu telan jek sume..hehe..pastu ble aku ckp balik pe yg mak aku cter dulu..mak aku ckp x pe..buat laa..atoilaaa....padahal cr sbb nk skip wak air, basuh cawan...hohoho...

tp lepas ni..???ble aku xde...kakak aku x de..sape nk wak sume tu???my bunda???penatnya dye...siannye kt dye.."maa...Insya Allah...de peluang asma' balik..tolong maa...asma' g dulu..teruskan pengajian yg x masih berbaki 2 thun setengah...

No comments: